Biežāk uzdotie jautājumi
Kur paliek atstātās/aizmirstās mantas?
Skolas iekšējās kārtības noteikumi paredz, ka atrastās, atstātās mantas divas nedēļas tiek turētas garderobē uz galda, pēc tam tās tiek novietotas slēdzamā skapī, kur tās tiek glabātas līdz nākamā mācību gada sākumam, pēc tam mantas tiek uzskatītas kā bezsaimnieka un nodotas kā palīdzība tālāk atbilstošai nepieciešamībai.
Vai vajadzīgi pozitīvie/negatīvie ieraksti?
Pozitīvie ieraksti motivē skolēnus uzvesties labāk tādā veidā ilgtermiņā veidojot individuālās uzvedības modeli, kas atbilst vispārpieņemtajām normām sabiedrībā. Negatīvie ieraksti ir informācija gan vecākiem, gan skolotājiem. Ilgstoši negatīvie ieraksti liecina par skolēna iespējamu trauksmi un atbalsta nepieciešamību.
Kāpēc nevar labot summatīvos vērtējumus? Tas rada papildus spriedzi, jo nedrīkst kļūdīties.
Sākot ar 2024./2025. mācību gadu nevienā Latvijas skolā netiek laboti summatīvie vērtējumi. To nosaka Ministru kabineta noteikumi. Mūsu skolā tēmas apguves laikā skolēni tiek aicināti izmantot konsultāciju iespējas, kā arī tiek aicināti uzlabot vērtējumus formatīvajos darbos (darbi, kuros tiek vērtēta viena līdz trīs prasmes ceļā uz tēmas noslēguma darbu (summatīvo vērtējumu)). Katrai sistēmai ir savi plusi un savi izaicinājumi. Kā viens no plusiem ir tas, kas skolēniem pakāpeniski tiek veidots ieradums mācīties regulāri, kas neapšaubāmi nodrošina noturīgākas zināšanas.
Kā bērns skolā var izteikt savu viedokli?
Skolēniem pamatēkas 1.stāva gaitenī pieejama ierosinājumu kastīte, kurā iespējams anonīmi paust savu viedokli, skolā ir izstrādāta skolēnu sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas kārtība, tomēr mēs mācām skolēnus atklāti un argumentēti runāt par problēmām, tāpēc iepriekš minētos rīkus skolēni ilgstoši nav izmantojuši. Pirmais atbalsts skolēnam ir klases audzinātājs. Problēmsituāciju gadījumos skolēniem pieejams atbalsta personāls, skolotāji, kā arī skolas administrācija.