Vēstures nodarbība Karostas cietumā
29.novembrī 8.C klase apmeklēja vēstures nodarbību Karostā. Pirms pasākuma skolēniem sarunas formā tika radīts noskaņojums, lai uztvertu redzēto, dzirdēto, ka realitāte, nav tagadne.
Pasākums izraisīja pārdomas par to, ka noteikumi ir, lai tos ievērotu, nevis apspriestu vai censtos apiet. Pārkāpumu gadījumā jārēķinās ar sekām.
Vēstures nodarbība Karostas kara muzejā Redanā
14.novembrī 9.klases devās uz Karostu, lai Vēstures nedēļā piedalītos Karostas kara muzejā organizētajā pasākumā.
Jau pirms nodarbības Latvijas un pasaules vēstures stundā skolotājs sniedza ievadu tēmā, par kuru būs "Latvijas Skolas somas" nodarbība, tika pārrunāta pasākuma norise.
Pasākums tika organizēts ļoti labi, pārdomāti. Sākumā skolēniem bija teorētiskā nodarbība par to, kas ir Redans, cietoksnis un tā nozīme Neatkarības kara laikā un Liepājas aizsargāšanā, kam sekoja praktiskie uzdevumi, kuru laikā skolēniem bija jāizmanto teorētiskās zināšanas.
Skolēniem patika, ka stāstījums par Neatkarības karu un Liepājas aizsargāšanu nebija pārāk garš un sarežģīts, piemērots vecumposmam. Patika arī praktiskās aktivitātes Redanā pēc teorētiskā stāstījuma.
Muzikāla izrāde ‘’Meža gulbji’’
6.decembrī mūsu skolā 7. – 12. klases varēja noskatīties muzikālo izrādi ‘’Meža gulbji’’. Jaunieši atzina, ka interesants iestudējums, kvalitatīva izrāde, labs izpildījums un aktuāla tēma.
Izrāde aicināja aizdomāties par virtuāli veikto darbību ietekmi uz reālo dzīvi. Kā publicēts video vai komentārs var kļūt par katastrofu, kas atstāj nenovēršamas, negatīvas pēdas kāda dzīvē. Stāstu papildināja Raimonda Paula mūzika, kas rakstīta 1995. gada izrādei “Meža gulbji”.
Muzejpedagoģiskā nodarbība “Dienvidkurzemes sēta” ekspozīcijā “Dienvidkurzemes ļaudis, dzīve un darbs”
21.novembrī 6.A un 6.B klase apmeklēja Liepājas muzeju, lai iepazītos ar Dienvidkurzemes ļaužu dzīvi senatnē.
Vērtīgi un ļoti izzinoši. Iespēja redzēt visu acīm, kas iepriekš lasīts, uzreiz skolēnam rada reālistiskāku priekštatu par tā laika cilvēkiem un viņu dzīvi.
Skolēniem pozitīvas atsauksmes, jo daudz ko redzēja pirmo reizi, vairāki pārsteiguma momenti un apbrīns par tā laika cilvēku ikdienu.
Dejas izrāde “Tīklā”
11. A klase 5.novembrī koncertzālē “Lielais dzintars” apmeklēja deju izrādi “Tīklā”.
Pirms izrādes klases stundā notika saruna/ideju banka par izrādes nosaukumu.
Pasākums, deju izrāde saturiski bija piemērota vairāk pamatskolas skolēniem, ko varēja secināt arī pēc sarunām ar jauniešiem. Taču tas nav šķērslis, lai aktualizētu tematu par drošību internetā. Horeogrāfija, mūzika, koncertzāle atbilstoša jebkurai auditorijai izglītošanas mērķiem.
Jauniešu vērtējums:
“Godīgi sakot, izrāde man neizraisīja nekādas labas sajūtas, jo tā bija kārtējā izrāde jauniešiem par sociālajiem tīkliem.”
“Principā, ja izrāde, filma u.c. ir domāta jauniešiem, tad par ko viņa visticamāk būs? Protams, ka par sociālajiem tīkliem. Ir tik šaurs redzesloks par to, kādas ir jauniešu problēmas, jo sociālie tīkli nav vienīgā problēma.”
“Laba mūzika, labs izpildījums. Varēja būt cita tēma.”
“ Kas ir muzejs?”
6.novembrī 2.C klase apmeklēja Liepājas muzeju.
Jau iepriekš latviešu valodas, sociālo zinību stundās skolēni caur stāstiem un attēliem iepazina senos darbarīkus u.c. lietas. Vizuālās mākslas stundās – gleznas. Skolēnu uzdevums – izzināt, kur glabājas lietas, iepazīties ar muzeja krājumu uzglabāšanu.
Interesanta, pārdomāta nodarbība. Skolēni daudz jauna uzzināja par dažādiem vēsturiskiem priekšmetiem, par to uzglabāšanu. Iepazina, kā uzglabā gleznas. Klase dalījās divās grupās, līdz ar to bija iespēja daudz redzēt.
Visas aktivitātes atbilda skolēnu vecumposmam, atsaucīgi muzeja krājuma glabātāji, jo vajadzēja atbildēt uz daudziem jautājumiem. Paldies muzejpedagoģei.
Skolēni labprāt apmeklētu muzeju atkārtoti, citā nodarbībā. Vislielāko ieinteresētību skolēni izrādīja par gleznu krājumiem.