Loģisko seku sistēma
Atbalsts pozitīvai uzvedībai - uzvedības noteikumi
APU - Atbalsts pozitīvai uzvedībai
Pozitīvas uzvedības veicināšana ir nozīmīgs skolas izglītības uzdevums. Pozitīva uzvedība ir:
- draudzīga un pozitīva vide;
- personības emocionālā un sociālā intelekta veidošanās un izaugsme;
- prieks mācīties un pilnveidoties.
Lai veicinātu skolēnu mācību sasniegumus un uzlabotu skolas kultūru, mūsu skolā tiek realizēta preventīva audzināšanas programma „Atbalsts pozitīvai uzvedībai” (APU).
APU mērķis: sistemātiski veicināt pozitīvu skolēnu uzvedību un mazināt noteikumu pārkāpumus, īstermiņā nodrošinot kārtību skolā, bet ilgtermiņā sekmējot skolēnu sociāli emocionālo attīstību.
Skolā ir izstrādāti skaidri uzvedības noteikumi, kuri tiek ievēroti visās skolas vietās (klasē, gaitenī, ēdamzālē, garderobē u.c.). Noteikumi tiek mācīti mācību gada sākumā un atkārtoti visa mācību gada laikā. Tie balstās uz APU audzinošo darbību - ikvienā skolas dzīves aspektā atbalstīt skolēna morālo uzvedību atbilstoši izvirzītajām vērtībām - drošība, atbildība un cieņa.
Drošība ir spēja darboties, ievērojot savu un citu drošību.
Atbildība par savu rīcību un savas uzvedības izraisītajām sekām skolēniem palīdz izvērtēt un veiksmīgāk plānot savu uzvedību skolas laikā, kā arī nodrošina veiksmi tālākā dzīvē.
Ar Cieņu pret otru spēj izturēties tikai tas, kas izjutis cieņu pret sevi.
Ievērojot uzvedības noteikumus skolā, mācību stundās un ārpusstundu pasākumos, mūsu skolēni saņem pozitīvu pastiprinājumu par labu uzvedību, tiek iedrošināti un apbalvoti ar:
- pozitīvajiem ierakstiem e-klasē;
- Individuālo sasniegumu apliecinājumiem katrā semestrī;
- klase ar 2 CAD kartītēm katrā mācību stundā, kas visa mācību gada garumā tiek uzskaitītas, lai saņemtu četru līmeņu balvas, ko izvirzījusi sev pati klase (1. un 2. līmeņa balvas) un (3. , 4. līmeņa balvas) apstiprinājusi APU komanda visai skolai;
- pasākumiem "APU līderiem" un "Nakts skolā".
Uzvedības noteikumu pārkāpumu gadījumā, skolā izstrādāta vienota rīcība „Loģisko seku sistēma”, kurā ievērota pakāpenība. Sākotnējās sekas ir atbalstošas, tās paredz iespēju skolēnam izdarīt pareizo izvēli par labu pozitīvai uzvedībai. Tad pakāpeniski skolēnam, ja viņš joprojām neievēro noteikumus, tiek piemērotas arvien nopietnākas sekas. Visos seku piemērošanas līmeņos skolēnam ir iespēja, ievērojot vienošanos un noteikumus, iegūt iedrošinājumu par saviem centieniem uzvesties pozitīvi.
„Mums jātic, ka laba skola palīdz veidoties labai sabiedrībai.”
(Pers Kvists)